Motorul cu ardere externa este, de fapt motorul
cu aburi.Se numeste asa deoarece arderea se pro-
duce in exteriorul motorului.
Motorul
cu abur
Motorul
cu abur e alcatuit dintr-un cilindru cu piston prevazut cu doua
supape pt admisia aburului si doua pt evacuare.Aburul e introdus,alternativ,in
cele 2 camere si impinge pistonul.Aburul admis in camera 1,prin
deschiderea supapei de admisie A1,creeaza o forta de presiune asupra
pistonului(P),deplasandu-l.In acelasi timp se deschide supapa de
evacuare E2,care permite eliminarea aburului din camera 2.Miscarea
de dute-vino a pistonului e transformata in miscare de rotatie de
catre mecanismul biela-manivela.In ultimele decenii ale secolului
al 19-lea,in urma unui efort intelectual colectiv(Otto,Benz,Daimler),a
fost pus la punct motorul cu ardere interna numit si motorul cu
explozie.Acest motor are randamentul foarte ridicat in comparatie
cu motorul cu abur.Din punct de vedere economic are dezavantajul
de a functiona cu ajutorul benzinei care este un carburant scump.
Motorul cu ardere externa si-a gasit o larga utilizare in diverse
domenii:navigatie,minerit si tesatorii.
|
|